۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۴

دری نجف آبادی:

تغییر مداوم در قوانین قضایی آسیب زننده است

تغییر مداوم در قوانین قضایی آسیب زننده است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قوانین قضایی از ابتدای انقلاب تاکنون تغییرات زیادی داشته که آسیب رسان بوده و امید است با اجرای قوانین جدید قضایی، این تغییرات تثبیت شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک گفت: کار بزرگی که قوه قضائیه با آن مواجه است، اجرای قانون جدید مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری جدید است که انجام آن بسیار مهم است و تغییرات در ساختار جدید قوه قضائیه، بار جدیدی را برای این قوه و مسئولیت خطیری برای آن ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: میلیون ها پرونده در دست اقدام باید با شیوه جدید بررسی شود که کار دشواری است و دقت زیادی می طلبد که در عدالت خدشه ای وارد نشود و اجرای قوانین قضایی جدید، صدها تغییر ریز و درشت در رسیدگی به امور قضایی ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: تا آنجا که ممکن است باید در کشور قوانین کمتر دچار تغییرات شوند، قوانین قضایی و از این قبیل از ابتدای انقلاب تاکنون نوسانات زیادی داشته که این نوسانات آسیب رسان بوده است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: قوه قضائیه باید قانون محور باشد، بر اصل پیشگیری از جرم تاکید داشته باشد و در اصلاح مجرمان جامعه گام موثر بردارد و در راستای اصلاح مجرمان همانطور که در اصل قانون اساسی عنوان شده توجه لازم را داشته باشد.

وی گفت: قوه قضائیه بایستی در شرایط فعلی کشور به زندان ها، زندانیان و خانواده های آنان توجه داشته باشد و در زمینه بدهی و تعهدات زندانیان تدابیر ویژه ای اندیشیده شود تا زندان ها کمتر به خاطر تعهدات مالی پر از زندانی و گرفتاری های جانبی خانواده آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مورد تیم مذاکرده کننده هسته ای هم گفت: خداوند به تیم مذاکره کننده ایران توفیق داد تا بتوانند با قدرت، شهامت و شجاعت در برابر زیاده خواهی های امریکا و هم پیمانانشان بایستند و چنانچه جمع بندی این مذاکرات به تایید نهایی برسد، بعد از آن مراقبت های لازم باید انجام گیرد تا حقوق مملکت و مردم ایران کاملا حفظ شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، حکم صمد خدابخشی، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اراک توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رئیس کل دادگستری استان مرکزی به وی اهدا شد.

کد خبر 2867796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha